מתכון להצלת העולם: לחם כוסמת ללא גלוטן

האם נמצא הלחם הבריא והטעים מכולם? אורי מאיר צ'יזיק מלמד אותנו איך להכין לחם כוסמת טבעוני וללא גלוטן ב-5 צעדים קלים ופשוטים

לא רק שהמתכון הזה טעים ובריא במיוחד, זהו לחם טבעוני וללא גלוטן, הוא גם קל ופשוט להכנה. אבל יש דבר אחד שחשוב לדעת עליו – ההכנה המוקדמת, שפשוטה גם היא, צריכה להתחיל כ-48 שעות לפני האפייה.

זמן הכנה:

כ-20 דקות (התהליך כולו אורך כיומיים).

לפני שמתחילים, ד"ר אורי מאיר צ'יזיק מסביר בדקה למה אנחנו צריכים להפסיק לאכול קמח לבן ולעבור לאלטרנטיבות בריאות, טעימות ומקיימות יותר כמו לחמים שעשויים מכוסמת.    

רכיבים:

  • 500 גרם כוסמת ירוקה אורגנית מושרית ומונבטת
  • כוס מים
  • כפית מלח
  • 50 גרם אגוזי מלך / שקדים

הכנה מוקדמת:

  • להשרות ולהנביט את הכוסמת הירוקה (כוסמת חומה קלויה לא תנבט).
  • איך מנביטים את הכוסמת? משרים אותה לפחות לשעתיים, ולאחר ההשרייה מסננים ושוטפים היטב.
  • מעבירים את הכוסמת למסננת / מגש שבו ניתן לפזר אותה בשכבה אחת אחידה ומכסים במגבת לחה.
  • משאירים את הכוסמת כך להנבטה של כ-24 שעות.
לחם כוסמת של אורי (צילום: חיים יוסף)

הוראות הכנה:

  • לאחר שהכוסמת נובטת, שוטפים אותה היטב, ומעבירים לבלנדר, יחד עם המים והמלח.
  • מוסיפים את אגוזי המלך / שקדים וטוחנים את כל הרכיבים עד לקבלת עיסה חלקה.
  • מעבירים את העיסה לתבנית כיכר, ומכסים ל-24 שעות.
  • כעבור 24 שעות אופים במשך 45 דקות, בחום של 180 מעלות.
  • מוציאים מהתבנית לאחר שמתקרר.

ועכשיו נשאר רק לשלוח לנו את הלחם שלך באינסטגרם (radical_publishing_house@) או בפייסבוק: כל שבוע נבחר מתכון בריא, מקיים ומנצח – ונעניק לזוכה ספר מתנה! 

ד"ר אורי מאיר צ'יזיק

ד"ר אורי מאיר צ'יזיק הוא חוקר של ההיסטוריה של התזונה והרפואה, ומייסד המרכז להנהגת הבריאות בנווה איתן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

שישה ספרים
ב- ₪690 ₪399
רק למנויי רדיקל.

רוצה להצטרף לרדיקל? דברו איתנו

אנחנו כאן דברו איתנו!

מה הרעיון הרדיקלי שלך?

סל הקניות

סגור